شرح وظایف دفتر:
- تدوين سياستها و راهبردهاي ترويجي بخش کشاورزي و منابع پایه برای تصويب و ابلاغ در راستاي تحقق توانمندسازي، کارآفريني ، اشتغال زايي و تولید
- تدوین، استانداردسازی، نظارت و پایش اثربخشی و ارتقاء کیفی و کمی الگوها و روشهای ترویجی انتقال فناوری و دانش به بهرهبرداران
- مطالعه و بررسی رهیافت ها، روش ها، الگوها و مدلهاي ترویجی - کاربردی ملی و منطقه ای
- شناسایی، ساماندهی و تسری تجارب موفق و دانش بومی بهرهبرداران پیشرو و یا متبکر به سایر عرصههای تولیدی
- تدوین شاخصها، استانداردهای لازم و شناسایی و معرفی برگزیدگان ملی بخش کشاورزی درراستای الگوسازی ترویجی
- تدوین، استانداردسازی، نیازسنجی، نظارت و پایش اثربخشی آموزشهای ترویجی بهرهبرداران در سطوح ملی و استانی
- تصویب، ابلاغ، نظارت و پایش برنامههاي انتقال یافتهها ی فناورانه وتحقیقاتی قابل ترویج و طرح های مشترک تحقیقی – ترویجی در سطوح ملی ، استانی و محلی
- برگزاری نمایشگاه ها، جشنوارههای محصولی یا موضوعی و تورهای داخلی و بین المللی در راستای ارتقاء دانش و تجارب بهرهبرداران ومروجان در سطوح ملی، استانی و بین المللی
- بررسي، شناسايي، احصاء و اولويتبندي نيازهاي ترويجي و مهارتي بهرهبرداران بخش کشاورزی
- تدوين برنامههاي ترويجي و توانمند سازی مهارتي بهرهبرداران بخش کشاورزي در جهت فراگير کردن دانش و فناوری کشاورزی
- تهيه شاخصها، استانداردها، دستورالعملها و آئين نامههاي مورد نياز آموزشهاي ترويجي و توانمند سازی مهارتي بخش کشاورزی
- تدوين طرحهاي جامع ترويج محصولي/موضوعي و برنامههاي عملياتي مربوطه با مشارکت بخشهاي اجرايي ، تحقيقاتي و بخش های خصوصی
- برنامهريزي ترويج مديريت مزرعه در فرآيند توليد محصولات کشاورزي
- برنامهريزي براي ترويج توليد محصول سالم در چارچوب توسعه پايدار کشاورزي
- برنامهريزي براي بهره گيري از ظرفيتهاي شبکه عاملين ترويج(دولتي و غير دولتي) براي توسعه فعاليتهاي ترويجي و توانمندسازی مهارتي
- برنامهريزي جهت بهره گيري از تکنولوژي نوين ارتباطات و اطلاعات در توسعه فعاليتهاي ترويجي و توانمندسازی مهارتي بهره برداران
- تدوين برنامه نظارت و ارزيابي براي کليه برنامهها و فعاليتهاي ترويجي
- برنامهريزي جهت استقرار و راهبري سامانه اطلاعاتي مرتبط با فعاليتهاي ترويجي و توانمندسازی مهارتي بهرهبرداران